O jednoduchém bankovnictví - Oznámení pro novináře

Co je jednoduché bankovnictví
Jednoduché bankovnictví je "novým" trendem v bankovnictví. "Nový" ve skutečnosti znamená: je to návrat ke kořenům bankovnictví, kdy ještě banky reagovaly na přání zákazníků. Jednoduché bankovnictví chce přizpůsobit dnešní složité bankovní služby moderním klientům, kteří používají běžně internet, Facebook, iPhone.

Jednoduché bankovnictví je:

  • zákaznicky jednoduché a rychlé
  • za férovou cenu
  • bez zbytečných funkcí a skrytých poplatků za ně
  • se zapojením komunity, která poradí s financemi

Jednoduché bankovnictví je pro:

  • pro mladé uživatele (ne věkem, ale přístupem ke službám - vše rychle a jednoduše)
  • pro koncové zákazníky a živnostníky a malé firmy

Jednoduché bankovnictví není pro velké klienty nebo ty klienty, kteří potřebují složité produkty - ti nadále najdou pomoc u velkých nebo specializovaných bank.

Proč prosazujeme jednoduché bankovnictví
Dnešní přístup bank nám vadí. Proč?

  • Nejsme pro ně zákazníky
  • Jejich služby jsou složité a nesrozumitelné
  • Nabízejí nám služby, které nechceme
  • Zaostávají ve zprostředkování informací, v uživatelské přívětivosti

Chceme změnit dnešní podobu bankovnictví ze složitých služeb na jednoduché, srozumitelné klientům.

Jednoduché bankovnictví ve světě
Jednoduché bankovnictví je ve světě vnímano jako spojení dvou trendů:

  • sociálních sítí (ve smyslu komunitních) typu Facebook, které ovlivňují nákupní rozhodování uživatelů a jejich zapojování do internetových půjček mezi uživateli (jako jsou Zopa nebo Prosper)
  • společensky prospěšných aktivit jako společensky odpovědné podnikání, zelená energie nebo internetové půjčky do třetích zemí (jako je Kiva.org)

Jednoduché bankovnictví (simple banking) je blízké pojmům sociální bankovnictví (social banking) nebo Facebook banking.

Co je Manifest jednoduchého bankovnictví
Aktivita uživatelů internetu, kteří chtějí změnit myšlení bankéřů a předložit jim návrh jednoduchého bankovnictví.

Jak proběhne Manifest internetového bankovnictví
  • srpen 2010 - návrh Manifestu jednoduchého bankovnictví
  • září 2010 - příspěvky uživatelů, jejich kategorizace, hlasování pro jednotlivé body
  • říjen a listopad 2010 - druhý návrh Manifestu, publikování, prezentace bankéřům

Kontakt
Pepe Rafaj, spoluautor Manifestu jednoduchého bankovnictví, pepe.rafaj@gmail.com, +420 774 481 695

2 komentáře:

  1. Hledal jsem o tom na webu a krome Techcrunche a Banksimple moc nenasel. Co kdybyste udelali heslo na Wikipedii?

    OdpovědětVymazat
  2. Přeji dobrý den,
    našel jsem tyto stránky náhodou a rád Vás podpořím.Jsem vyšší ročník a internet používám rád.Naučil jsem se před lety zjišťovat zůstatek a zadávat platby přes telefon.To mi docela vyhovovalo,ale už na to tak dobře nevidím.
    Z toho internetového bankovnictví mám obavu,že je složité.Dcera se nedávno pokoušela mi to zprovoznit,protože mi to nešlo.Nepodařilo se jí to taky.Sama říkala,že ho používá nerada a nechává to na manželovi.Možná je to určeno pro ty mladší,ale nemyslete si,že my starší už internetu nerozumíme.Používám Google mail, mapy a Google obrázky a přijde mi to snadné.Kéž by se Vám to podařilo udělat taky tak jednoduché.

    S pozdravem
    Karel Böhm

    OdpovědětVymazat