Manifest

Manifest jednoduchého bankovnictví
aneb co si přeje klient (pohled modelového klienta)

Co chci od jednoduché banky:
  • pouze služby, které opravdu využiju (bez zbytečných funkcí)
  • všechny změny chci dělat on-line přes jednoduchou administraci
  • pomoc s financemi - přehled o výdajích, bankéř a komunita mi pomohou platit míň
  • jednoduchý sazebník s férovými a jasnými poplatky
  • srozumitelnou a jednoduchou smlouvu
  • uživatelsky přístupná banka
  • podpora komunitních projektů


Služby jednoduché banky
Seznam služeb, které chce zákazník od jednoduché banky:
  • uživatelsky jednoduché internetové bankovnictví a přístup přes mobilní telefon
  • platební kartu (debetní a kreditní)
  • platby na internetu
  • spotřebitelské půjčky
  • výběr z bankomatu
  • přehled o mých financích
     
Založení účtu
  • Kontaktní formulář
  • Jednoduchá smlouva (Tip: Kolik stran A4 jste ochotní číst v právničtině? My maximálně 2.)
  • Přehledný sazebník (sazebník všech služeb maximálně na 1 stranu A4 a k tomu kalkulátor)
  • Chci používat max do 4 dnů
     
Účet
  • příchozí platby
  • odchozí platby
  • platební příkaz
  • trvalý příkaz
  • inkaso
  • poplatky
     
Platby na internetu
  • platební kartou
  • jednoduchá platba (okamžitá platba obchodníkovi)
     
Platební karta
  • co nejrychleji - do týdne
  • vidět, co jsem s ní platil
  • blokace ihned (on-line)
     
Spotřebitelská půjčka
  • menší půjčka on-line bez smlouvy
  • větší půjčka se vším všudy
     
Bankomaty
  • dostupnost
  • férový poplatek
     
Přehled
  • export dat
  • přiřazení plateb kategoriím
  • upozornění na mé platby (SMS, e-mail)
     
Zapojení komunit
  • diskuse o nákupech
  • komunitní půjčky
  • vyžádané platby
  • sbírky
     
Administrace
  • všechny změny on-line (změna bydliště, limity, ...)

6 komentářů:

  1. Pracuji v bance už pár let a o podobných věcech se bavíme poslední 2 roky - a předpokládám, že i pár dalších let se jen bavit budeme :-(

    Jednoduché bankovnictví s baťovským heslem "Zákazník je náš pán" je určitě zajímavé. Ale co s tím chcete dělat dál? Když dnes přijdete do banky, šéfovstvo pokýve hlavou a jede se dál. Příchod mBank jim docela dělal starosti, ale teď už je opět klid. Nějaké Fio je nerozhází.

    Vzali jste se těžký oříšek ...

    OdpovědětVymazat
  2. Uživatel NOX nám poslal mailem tento zajímavý komentář:

    Zaujala me Vase www stranka Jednoduche bankovnictvi, tak bych si dovolil prispet nekolika namety, ktere me osobne chybi. Snad z nich vyberete neco, co by se hodilo do Vaseho konceptu:

    - pri prvnim prihlaseni v mesici nabidnout ke stazeni vypisy v PDF (dnes to musim lovit rucne hluboko v menu)
    - pri aktivaci karty moznost vybrat PIN a zvlast limit na vyber z bankomatu, platbu u obchodnika, platbu po internetu (dnes umi mBank a pak uz asi nikdo)
    - pri tvorbe jednorazove platby v IB zobrazovat aktualni zustatek (zvyseni ergonomie pouzivani)
    - moznost exportovat/ importovat trvale prikazy, inkasa a sablony prijemcu napr. do XLS (moznost zazalohovat si vse dulezite bez rucniho opisovani)
    - moznost nastavit upozorneni SMS ci mailem na prijatou platbu od urciteho prijemce (abych nemusel kontrolovat, zda uz mi nekdo neco zaplatil)
    - upozorneni na zmenu urokove sazby nebo vyse poplatku minimalne mailem (vetsina bank to jen uverejni kdesi hluboko na svych www)
    - odeslani mailu/sms pri neprovedeni platby z duvodu nedostatecneho zustatku (lepsi nez se to dozvedet az od exekutora)
    - pripomenuti ukonceni platnosti platebni karty mailem nebo SMS (abych nezustal bez penez)
    - archivovana historie transakci musi byt minimalne zakonna promlceci lhuta (zadne vydirani poplatky za mimoradny vypis)

    Chapu, ze nektere veci jdou mozna az moc do podrobna, ale snad si z tohoto vyberete.

    OdpovědětVymazat
  3. Požadavek "pouze služby, které opravdu využiju (bez zbytečných funkcí)" je nesmysl. Lidi mají různé potřeby a nikdy se neshodnou, co je zbytečné a co potřebné. Viz třeba dlouhé diskuse na mFóru na téma SIPO. Když já nechci půjčku, nemá ji mít k dispozici nikdo? To by osekalo "jednoduché bankovnictví" k nepoužitelnosti.

    Mně nevadí, když banka nabízí službu, kterou nepotřebuji nebo nechci použít, pokud za ni nechce platit a pokud existence té služby neobtěžuje. Možná ji v budoucnu budu potřebovat. Život je složitý a těžko předvídatelný.

    Možná by byla dobrá možnost skrýt v menu služby, které nechci používat. Tedy přesunout si (individuálně) položku v menu do sekce "Ostatní služby, které nechci používat". Ale nevidím to moc reálně. Já třeba opravdu nechci půjčku a nechci ji ani vidět v menu. Jenže banka bude určitě proti, protože doufá, že když ji budu mít pořád na očích, že se jí podaří mi ji nakonec "vnutit".

    OdpovědětVymazat
  4. "pomoc s financemi - přehled o výdajích, bankéř a komunita mi pomohou platit míň"

    Očekávat od bankéře, že mi poradí a bude to opravdu v můj prospěch, to je naprosto nereálné. Bankéř mi poradí tak, aby to bylo výhodné pro banku. Jinak to není bankéř, ale blbec. (Připouštím výjimky, jako že bankéř své milence poradí jinak než mně.)

    Někde jsem četl radu: "Nikdy se neptej holiče, zda potřebuješ ostříhat."

    Tedy komunita mi poradit může (a i zde si musím ověřit, zda mi radí dobře), ale cokoli mi řekne bankéř musím hodnotit jako sdělení od člověka ze druhé strany pultu. Jeho zájem zpravidla není, abych já ušetřil, ale aby on vydělal.

    Obávám se, že s tímhle žádný manifest nepohne.

    OdpovědětVymazat
  5. "Jednoduchá smlouva (Tip: Kolik stran A4 jste ochotní číst v právničtině? My maximálně 2.)"

    Jde o to, co všechno chcete mít v té smlouvě. Co můžete a nesmíte vy a co může a nesmí banka a jak má vše fungovat, to je asi dobré mít někde závazně (smluvně) podchyceno a to se na dvě A4 nevejde.
    Jinak se pak budete divit, až si banka bude nějakou hodně stručnou formulaci vykládat nějakým "tvůrčím způsobem". Vzpomeňte, co všechno se v podání některých bank vejde do pojmu pásmové úročení.

    Viděl jsem i smlouvu na jednu stranu A4, ale odvolávala se na přílohy, které byly nedílnou součástí smlouvy a byly pěkně tlusté. Ale připouštím, že pokud vám vyhovují standardní podmínky, je 20 stran standardní přílohy lepší než 20 stran individuální smlouvy.

    Pokud chci, aby ta banka něco použitelného uměla, moc krátký ten popis nebude. Dokonce ani ten váš manifest není moc krátký...

    OdpovědětVymazat
  6. You could not take part in any Promotion awarding a prize other than Virtual Goods when you or a member of your family, are or have ever been, an employee of Company. At any time and with out discover, we reserve the right to terminate, or change the terms of, any Promotion, and we shall not thecasinosource.com incur any liability for such a change or termination. SG Digital – The on-line gaming sector of the Scientific Games Corporation. Following varied successful acquisitions and mergers the company has grown to where, SG Interactive slots have turn out to be the standard for this category. The firm boasts a wealthy portfolio, with games from Bally, Barcrest, WMS and NYX Gaming.

    OdpovědětVymazat